Thursday, February 4, 2010

Istorijat Kozmetike,Diplomski rad.IvanaGlogovac


ISTORIJAT KOZMETIKE

Egipat (4000 godina pre nove ere). Prvi arheološki dokaz kozmetikenalazimo u drevnom Egiptu. U to vreme su žene robovlasnika stavljale svetlo zelenu pastu od bakarnih minerala na lice, da bi obezbedile boju i definiciju crta lica. One su koristile mirisna ulja i bojile svoje obrve kremom sačinjenom od ovčjeg lojaolova i čadjiMožemo zaključiti - koristile su mirisna ulja zbog šminke za lice…
Azija(1500 godina pre nove ere). U Kini i Japanu je za bojenje lica u belo korišćen puder od pirinčaObrve su brijane i čupane, a zubi bojeni zlatno ili crnokanom je bojena kosa i lice.
Drugim rečimatinejdžeri su izgledali tačno onako kako i danas izgledaju.

Grčka(1000 godina pre nove ere). Pripadnici vladajuće klase su nosili perikeOvo se odnosilo na oba polaOpetsvi su želeli da istaknu belilo dobijeno stavljanjem krede ili olovnog pudera za lice. (Nema izveštaja o opsegu trovanja olovom u antičkoj Grčkoj).
Kada su žene želele “malo boje”, birale su oker glinu pomešanu sa crvenim gvoždjem kao ruž za usnePremazivale su dlanove crvenkastom kanomverovatno da bi izgledale mlađe.

Rim(100 godina p.n.e). Platus je pisao ” žena bez šminke je kao hrana bez soli”.
Ovi super-civilizovani precistavljali su ječmeno brašno i maslac na svoje bubuljice, i ovčji loj i krv na nokte radi sjajaNjjihov krunski doprinos kozmetici bio je praktikovanje blatnih kupki sa dodatkom krokodilskog izmetaza ko bi znao koju svrhu.
Muškarci su često bojili svoju kosu u plavoverovatno da bi izgledali kao mladić u reklami za Dell kompjutereOd prakse bojenja kose medju muškarcima i ženama se odustalojer je boja bila prepuna sode što je izazivalo da postojeća kosa opadaImali su specijalno određene robove koji su se bavili nanošenjem kozmetike (prakozmetičare?) .

14. vek. O kozmetici je vladalo mišljenje da je opasna po zdravljezato što su smatrali da bi poremetila odgovarajuću cirkulaciju. U Elizabetanskoj Engleskoj, u modi je bila crveno obojena kosaDobrostojeće žene su stavljale belance na lice da bi stvorile belje lice, i spavale sa parčadima sirove govedine na licukako bi se oslobodile bora.
Jedan engleski pozorišni pisac napisao nešto tim povodom - ” Lepa žena je kao delkates”.

15. -16. vek. U Evropikozmetiku je koristila samo aristokratijaItalija i Francusa su bile centri proizvodnje kozmetikeFrancuzi su usavršili umetnost kreacije novih mirisa i kozmetikemešanjem sastojakaTaj radni proces doveo je začetke moderne kozmetike. Međutim često je proces krenuo drugim putem pa je dolazilo i do ubistvaNaimeumesto olova (koje ih je trovalo postepeno) u puder za lice je ponekad stavljan arsenikjednostavno da brže ubije onoga ko ga nosi.

17. i 18. vekKozmetika je sada u opštoj upotrebiosim za najsiromašnije slojeve stanovništvaCrveni ruž je intezivno upotrebljavan da sugeriše zdravljebogatstvo i dobro raspoloženje.

19. vekPonovo FrancuziOni su razvili hemijske procese kojima su zamenjivali parfeme dobijene prirodnim metodamaCink oksid postaje široko korišćen puder za lice, zamenjujući smrtonosne mešavine olova i bakra koji su ranije korišćeni.
Druge otrovne supstance se još uvek koriste u senkama za očiruževima… Hejvažno je dobro izgledati!

1920. vek u AmericiManufakturna proizvodnja parfema i kozmetike dovodi do masovnog tržišta.
Bilo je u redu da žene odbace viktorijanski izgledda se doteruju i koriste kozmetikuzato što je takvo ponašanje obezbeđivalo profit i donosilo novac proizvođačimaMasovna pojava i tržište za kozmetikuobezbedjeno je pojavom lanca radnji.

1927. Pronadjen je način da se kosa učini trajno talasastomšto je dovelo do toga da mnoge žene imaju “prirodno” kovrdžavu kosu.
1930. Filmske zvezde počinju da utiču na stil i korišćenje šminke.
Konačno je bledilo lica zamenjeno holivudskim potamnjenim tenom.
Maks Faktor je predstavio novi izgled neophodan i proistekao iz filmskih potreba.
1950. Počela je moderna era biznisa zvanog kozmetikaonakvog kakvim ga mi danas znamoPuderi za lice, šminkaulja za potamnjivanje kože i parfemi,masovno su izbacivani na tržište esencijalno novom društvu nakon Drugog svetskog rata (društvu koje je bilo umorno od oskudice).
Popularni sponzori radio sapunskih opera, prebacuju svoje reklame na novi medij - TV.
1960. Ovo je veme promena u industriji parfemapromena koje nisu uvek išle ka boljem.
Vraćaju se u modu ljubičaste usne i ajlajner Egipćankileptiri su slikani na bukvalno svakom delu tela. Ne zaboravimo lažne trepavice za oči. Pojedini biljni sastojci bivaju korišćeni za prozivodnju (šargarepa, krastavac, lubenica), kombinovani da stvore povratak prirodnom izgledu, mirisu i stavu.
1970. Izvesni sastojci su izbačeni iz upotrebe u proizvodnji kozmetikeda bi se zastitile ugrožene vrste(korišćene kao labaratorijske opitne životinje).
Pojavljuju se pitanja kao što su : ” Šta ste uradili sirotim stenicama i zekama da bi dobili dozvolu za proizvodnju ovih produkata? Šta se nalazi u njima, koje dejstvo ima, odakle dolazi?
1980. Ključna reč- raznolikost. Nov izgled, kozmetika i relamiranje lepote zajednički stvaraju industriju enormnih razmera od preko $20 milijardi godišnje. Svakog dana smo svesni kozmetike, parfema, proizvoda za kožu i kosu budući da se na nas vrši masovni pritisak reklamama u štampi i na televiziji.
Sada se okrećemo Internetu. Nekada se moralo otići do cvećare da bi se kupilo cveće, do prodavnice knjiga da bi se ista kupila, do apateke po lekove… Sada se na Internetu prodaje na stotine proizvoda svakog trenutka, koje ranije nikada ne bi kupovali bez lične konsultacije sa prodavcima. Isto je i sa kozmetikom. Ni jedan prodavac nije u stanju da u isto vreme ima sve proizvode na zalihama. Ima sve više proizvoda, marki, sve više reklama, i sve više zahteva. Internet prodaja postaje ključna. Kupac može da kupi virtuelno bilo koji produkt (da izabere stil, boju, veličinu, proizvođača, cenu; i dobije robu u roku od 24 časa.
To zahteva mnogo manje vremena od onog koje je potrebno kupcu da ode do lokalnih radnji. Ista je situacija i sa svim vrstama servisa. Sve više kozmetičkih salona upoznaje klijente sa svojim uslugama putem internata.


























-->





































februar 2010




No comments: